Bortom ideal & stigmatisering
Länge letade vi efter vårt motto - ett sätt att förklara Comfydence med andra ord. Vi hittade det först på engelska - Live More Worry Less - och kan närmast översättas till att "Leva livet utan krångel och oro". Det kan ju låta som en floskel och lite glättigt, men ambitionen är precis det motsatta. Vi vill vara - nära & autentiska, en vän i vardagen som inte moraliserar eller krånglar till det.
Lika mycket som vi pratar om verkliga situationer och motverkar stigmatisering kring naturliga frågor, så är också angelägna om att inte bli för mycket - att gå över gränsen till sådant som faktiskt förtjänar att vara privat.
Comfydence vision är att kvinnor ska känna sig bekväma och självsäkra varje dag! Vi respekterar alla sorts kvinnor och kroppar. Vi har heller inte för avsikt att sexualisera kvinnor - samtidigt som det ibland är en svår balansgång just när det gäller att visa underkläder.
Om du tycker att vår kommunikation är lite ensidig i tex modellval eller bilder, så beror det på att vi är i uppstartsfas och finansierar allt med egna medel. Ibland är vi själva modeller eller någon annan som vi känner.
Vi retuscherar inte några bilder med hänsyn till kroppar eller hur en trosa sitter. Vi tycker att kvinnor förtjänar att veta hur det är på riktigt, bortom ideal och stigmatisering.
Vi kanske däremot använder olika effekter, som exempelvis att göra en bild svartvit.
Normer & normalt
... tror vi väldigt lite på! Vi tror inte att det bara finns en väg framåt - det finns snarare många. Vi säger exempelvis inte att du borde ersätta alla engångsskydd. I vissa situationer är de fantastiska och löser faktiska problem. Däremot så är hela området kring intimhygien tämligen underutvecklat. Det förtjänar mer fokus och innovativa lösningar - vilket Comfydence hoppas kunna bidra till:-)