Och investera i oss. Anna & Linda - två medelålders kvinnor med allt för många erfarenheter av läckor och fläckar. Vi driver Comfydence med passion och visionen att kvinnor ska känna sig bekväma och självsäkra varje dag. Intimläckage som mens, flytningar och svett  borde inte begränsa livet och just därför har vi startat Comfydence.

Med Comfydence absorberande trosor har vi etablerat en ny tillväxtkategori som kommer att revolutionera hygienbranschen både i Sverige och Europa. Nu söker vi dig som vill vara med och stötta oss på resan från en startup med grym potential till ett lönsamt, syftesdrivet och innovativt tillväxtbolag.

Vi, Linda Stoltzhammar och Anna Hellström, startade Comfydence i maj 2020 efter att vi ett halvår tidigare upptäckt så kallade ”period panties”, eller menstrosor, som såldes i andra delar av världen. Vi blev nyfikna och började undersöka fenomenet. När vi insåg att trosorna var ett hållbart alternativ till de enorma mängder engångsskydd kvinnor använder varje och samtidigt löste en rad andra problem som fläckar, läckor, skav och krångel förstod vi att vi var något stort på spåren.

trosor

Vi kände direkt att fler kvinnor förtjänar den frihet som trosorna gav oss och bestämde oss för att ta dem till svenska marknaden. På kort gick vi från idé, till utveckling och lansering av en egen kollektion absorberande trosor som funkar för både mens, flytningar, avslag och svett.

Comfydence gjorde trosrevolution

Vi gjorde revolution när vi i december 2020 lanserade vår egen e-handel comfydence.se med försäljning av åtta trosmodeller.

Redan från början har vi fokuserat på att utvecklade allra tryggaste, bekvämaste och mest hållbara trosorna på marknaden. Och har sedan dess utökat sortimentet med fler modeller, material och storlekar. Vi arbetar utifrån devisen att trosorna ska passa för alla kroppar & alla droppar. Under försommaren 2022 visade vi återigen på vår innovationsförmåga när vi blev först i Sverige med ännu en ny kategori - badkläder med inbyggt mensskydd/läckageskydd.

linda anna

Idag, två och ett halvt år efter lansering, har vi sålt 25 000 trosor till 10 000 nöjda kunder och har därmed ersatt över 6 miljoner engångsskydd. Den enormt positiva respons vi fått är ett kvitto på att våra produkter och vårt varumärke ligger helt rätt i tiden och att potentialen framåt är näst intill obegränsad.

Passion för visionen

Vår vision är att kvinnor ska kunna vara bekväma och självsäkra oavsett intimläckage. Därav fick varumärket och bolaget heta Comfydence.

elsa

Vi drivs av att kombinera affärsmässighet med hållbarhet och älskar att vi kan göra verklig skillnad. För oss är det en självklarhet att vår produkt och vårt företagande ska lämna ett positivt avtryck ur ett miljöperspektiv – men även för samhället och individen. Att utmana de begränsningar som omgärdar mens och intimhälsa handlar inte enbart om innovation och fungerande skydd. Vi ser det även som vår uppgift att vara en positiv kraft som uppmuntrar dialog och bekämpar stigmatisering och tabun.

Hållbarhet utan kompromisser

Efter en lång karriär inom näringslivet har vi en stark övertygelse om vilken sorts bolag vi bygger. Det är inte bara möjligt, utan en förutsättning, för ett modernt företag att kombinera lönsamhet och hållbarhet. Vårt hållbarhetsarbete genomsyrar exempelvis våra val av material och behandling, krav på leverantörer, förpackningar, CSR-samarbeten och vi försöker ständigt utmana oss själva att gå ett steg längre.

Om tre år omsätter vi 30 miljoner

Vi, Linda & Anna äger vardera hälften av Comfydence AB. Ända sen starten har vi lagt ner all vår energi, egna besparingar och all vår tid i verksamheten. Vi lägger ner själ och hjärta i bolaget och ser framför oss hur vi driver utvecklingen med samma passion i många år framåt. Under det senaste verksamhetsåret omsatte Comfydence AB 3,7 MSEK och vi budgeterar för att omsätta 30 MSEK med god lönsamhet om tre år.

En satsning som är rätt i tiden

Vi är övertygade om att vår målsättning är absolut realistisk. Kanske blygsam. Trots att halva befolkningen har intimläckage och behov av skydd under en stor del av livet, är marknaden för intimhygien eftersatt och underutvecklad. Mycket lite har hänt under de senaste femtio åren och även den internationella trenden med återanvändbara skydd har gått trögt i Sverige och Norden. Men vi ser att intresset ökar och fler aktörer satsar på denna framtidskategori.

Just nu finns ett tydligt momentum då kvinnor har tröttnat på att vara hänvisade till opålitliga engångsskydd och engagemanget kring kvinnohälsa ökar i raketfart. Vi ser en stadigt ökande efterfrågan, kännedom som växer och vi kan följa hur våra kunder återkommer gång på gång.

Vår affär är skalbar på flera sätt och vi kommer att skapa tillväxt i Comfydence genom effektiv marknadsföring, utökning av sortimentet och etablering på fler marknader. Genom att utöka teamet kommer vi att kunna öka takten ytterligare inom respektive område.  

Lönsamhet är en förutsättning

Vår affärsstrategi bygger på en i grunden hållbar kalkyl och långsiktig lönsamhet. Initialt har vi investerat i att skapa vår marknad genom framför allt produktkännedom och att bygga ett attraktivt sortiment. Dessa långsiktiga satsningar innebär f.n. ett något negativt resultat men inom två år kommer vi att kunna redovisa en nettomarginal på över 10%. Vi har en mycket hälsosam bruttomarginal och med marknadstillväxten kommer lönsamheten att öka betydligt.

Vi söker dig som delar vår vision och vill investera i oss!

För att kunna växa i den takt vi vill och behöver söker vi nu externt kapital som ger oss möjlighet att utöka teamet och investera i expansion på nya marknader. Delar du vår vision om att kvinnor ska känna sig bekväma och självsäkra varje dag, våra affärsmässiga värderingar och vill göra en långsiktigt god affär? Då vill vi gärna prata med dig.

Vi söker dig som är beredd att ta en större post i bolaget och stötta oss med engagemang, kunskap och stöd i företagets fortsatta utveckling. Vi ser gärna att du kan bidra med kompetens inom e-handel och/eller etablering internationellt, men det kan även handla om att bidra med annat.

Vill du vara med på vår resa?

Är du intresserad att veta mer?  Mejla oss på hey@comfydence.se så återkommer vi direkt. / Linda & Anna

linda

Linda Stoltzhammar, grundare Comfydence 
 anna  Anna Hellström, grundare Comfydence 
                   

 

    

Vill du veta mer?

Kontakta oss gärna om du vill veta mer eller har några tankar du vill dela med oss.

Vad är Comfydence

Vi, Anna & Linda som är grundare av Comfydence tycker att vi pratar för lite om mens, inkontinens och besvär som drabbar de flesta kvinnor. Vi vill bidra till att minska stigman och tabun kring vanlig kroppsfunktioner. Läs mer om oss och vårt varför.

Comfydence.se säljer absorberande trosor för en bekvämare vardag utan krångel. Trosorna fungerar vid mens, avslag, flytningar och svett. Skippa engångsskydden och gör en insats för miljön med en känsla av frihet.

Comfydence är stolt partner till WaterAid. WaterAid arbetar mycket aktivt för flickors rättigheter, att skapa medvetenhet kring mensfattigdom och att skapa goda möjligheter för flickor världen över.